گوگل آنالیتیکز چه می‌باشد و آیا بر رتبه‌بندی و سئو وب سایت تأثیر می‌گذارد؟

شنبه 30 ارديبهشت 1396
4:11
Broe Wiberg

یک خدمت تجزیه و چک وب بدون پول است که آمار و ابزار تحلیلی شالوده را برای بهینه‌سازی موتور جستجو ( سئو ) و اهداف بازاریابی ارائه می دهد . براین اساس با استعمال از این ابزار متخصصین اینترنت می توانند محاسبه جامع و دقیق‌تری نسبت به سعی هر سایت داشته باشند . این خدمت که توسط گوگل ارائه میگردد با داشتن حساب گوگل در اختیار همگان قرار می گیرد . با افزودن Google Analytics به تارنما خویش , شما میتوانید تعداد بازدیدکنندگان تارنما خویش را رصد فرمائید , لغت ها کلیدی که یوزرها برای یافتن وب سایت شما به کار می‌برند , اسم موتورهای کاوش یا وبسایت‌های دیگری که بازدیدکنندگان را به وب سایت شما ارجاع میدهند ببینید . بنابراین اضافه کردن این ابزار به وبسایت شما در‌صورتی‌که بخواهید ترافیک و نرخ تبدیل را میان بقیه معیارها بهبود دهید موءثر است . در ادامه روند چگونگی اضافه کردن Google Analytics به وب‌سایت اشاره می‌شود .

1 - روش ورود به گوگل آنالیتیکز

ورود به حساب کاربری در گوگل آنالیتیکز


ورود به گوگل آنالیتیک ; ابتدا باید دارای حساب Gmail باشید تا بتوانید به Google Analytics وارد گردید . براین اساس وارد تارنما www . google . com/Analytics شده , در‌حالتی که دارنده Gmail میباشید فقط کافی است که با کلیک بر روی Access Analytics وارد آن شوید ; در غیر اینصورت با کلیک بر روی Create an account now یک حساب کاربری بسازید .


اضافه کردن اطلاعات سایت ; در صورتی‌که برای نخستین بار است که بدین سرویس وارد میشوید شما نیاز به تایپ آدرس وبسایت خویش , اسم کاربری برای وبسایت خویش , وارد کردن مرزوبوم و اختلاف هنگامی و هم اطلاعات تماس خود خواهید داشت . بعد از آن بر روی گزینه Continue کلیک کنید .

پذیرفتن شرایط و قوانین Google Analytics ; شما باید موقعیت و ضوابط Google Analytics خوانده و با تیک زدن yes , I agree to the above terms and conditions تثبیت سایت شما به پایان میرسد . براین اساس به گوگل اذن می‌دهید که به داده ها آماری وب سایت شما دسترسی پیدا کند .
2 - دسترسی به کد رهگیری

کد رهگیری گوگل انالیتیک


این کد رهگیری چندین کد HTML است که شما آن را کپی خواهید کرد و در هر برگه از وب سایت خود که میخواهید از نگاه آماری ترافیک آن مسئله محاسبه قرار گیرید می بایست قرار دهید . در حالتی که از سیستم‌های رئیس محتوایی ( CMS ) مثل ورد پرس , جوملا و غیره منفعت می کنید می بایست این کد صرفا لابه‌لا دو تگ و قرار گرفته شود و سپس بر روی آیتم Update کلیک کنید . بنابراین مبتنی بر آن گوگل آنالیتیک می تواند آمار تارنما شما‌را اخذ کند و در نهایت تجزیه و تحلیل‌های اضطراری را انجام دهد .
درج کد ردیابی به هنگام Signing up برای گوگل آنالیتیک ; بعد از پذیرفتن قانون ها , شما صفحه‌ای را که دربردارنده کد ردیابی HTML برای وبسایت شما موجود است دریافت میکنید .
درج کد ردیابی به هنگام ورود به حساب کاربری ; درصورتی که وب‌سایت شما در گوگل آنالیتیک تثبیت شده باشد شما یک نمای کلی از حساب وب‌سایت خویش را مشاهده می‌کنید .
تأیید کد ردیابی که به صحت کار میکند ; مطمئن شوید که گوگل آنالیتیک داده‌های وبسایت شما‌را ردیابی خواهد کرد . به ورقه با اهمیت که تارنما شما را نشان می‌دهد برگردید و حسابی را شما میخواهید انتخاب نمائید , از ستون عملیات ( Action ) بر روی Edit کلیک کنید . در سمت راست بالای اطلاعات پروفایل وبسایت با اهمیت , قاب اطلاعاتی است که کلیک بر روی Status فرمایید . در فریم اطلاعات وضعیت رهگیری , شما کار کشته خواهید بود که باز بینی فرمائید آیا کد ردیابی به صدق نصب شده یا خیر .
24 ساعت به گوگل آنالیتیک اذن دهید تا آغاز به ردیابی داده‌های وب سایت شما کند .

3 - آغاز کار با گوگل آنالیتیکز

داشبورد ( Dashboard ) :

داشبورد در گوگل انالیتیک


در شکل نصب صحیح کد ردیابی , می توانید برای مشاهده داده ها نظارت شده وبسایت تب گزارش در بالای کاغذ را گشوده کنید . اولین موردی که در کاغذ اصلی این سیستم مشاهده میکنید داشبورد ( Dashboard ) است که نگاه کلی حالت بازدیدکنندگان وب سایت را نمایش می دهد . البته درصورتی که بیشتراز یک وبسایت تصویب کرده باشید با انتخاب هر تارنما از انتهای سمت راست نوار نارنجی , سایت متبوع را تعیین و با کلیک بر روی داشبورد به داشبورد همان وب سایت منتقل میشوید . برای یافتن داده ها جزئی‌تر این بخش , روی پیوند اکران داده شده در تحت هر جدول یا این که نمودار بروید . خرید بک لینک ارزون در منوی داشبود به طور کلی تعداد کل بازدیدها , وضعیت کل بازدیدکنندگان به تفکیک میهن , تعداد بازدیدکنندگان به طور روزانه و غیره را مشاهده می‌کنید که ولی می‌توان گزینه‌های اکران داده شده را به مطلوب خود با استفاده از مورد Add Widget تنظیم کرد . همچنین می‌توان با کلیک بر روی عکس چرخ دنده بالای سمت راست هر قسمت , آیتم‌های


برچسب ها: سئو , خرید بک لینک ,
[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سئو وبلاگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]